Zilveren regel 8, dag 38

Mijn nauwgezet zelf, vraag geen gunst van hen, die jou haar niet willen geven.

Boosheid (2)

Bij boosheid, irritatie
(en waarschijnlijk ook bij angst en bij verdriet):

Waarom vraag je jezelf – of je hart – niet een keertje:
‘Wat had je werkelijk gewild? Waar verlang je naar?’

En als je antwoord krijgt,
kun je dan in liefde het verlangen aanschouwen,
jouw hart met mededogen ervaren?

Of is daar meteen die krampachtigheid, niet te weerstaan,
die jou tot actie drijft?

 

Over Alexandra de Groot

Wie ben ik? Alexandra de Groot. Wat doe ik en heb ik gedaan? Mijn opleiding is a&o psycholoog. Ik werk parttime als redacteur. Daarnaast ben ik actief in wisselende kunstzinnige, creatieve en spirituele projecten. Een deel daarvan speelt zich online af.
Dit bericht werd geplaatst in zilveren regel 8 en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.