Gouden regel 8, dag 35

Mijn nauwgezet zelf: houd je eer op tot elke prijs.

Wat toch steeds weer in me omhoog komt, is ‘beter voor mezelf zorgen’.

Raar. Dat had ik (egootje) bij deze regel niet verwacht.
Meer iets van altijd eerlijk zijn en vooral niet alleen aan je eigen hachje denken ofzo.
Maar enfin, dat komt misschien naar boven in diegenen voor wie dat een relevant leerpunt is.

Oh, wacht even.
‘Eer’ heeft natuurlijk ook zoiets in zich als ‘niet met je laten sollen’.
(Ah. Zo kunnen m’n hersentjes er ook iets mee. 😀 )

 

 

Over Alexandra de Groot

Wie ben ik? Alexandra de Groot. Wat doe ik en heb ik gedaan? Mijn opleiding is a&o psycholoog. Ik werk parttime als redacteur. Daarnaast ben ik actief in wisselende kunstzinnige, creatieve en spirituele projecten. Een deel daarvan speelt zich online af.
Dit bericht werd geplaatst in gouden regel 8 en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.